Scopul activității: Familiarizarea elevilor din clasele a XII a, cu meserii din domeniul financiar bancar; descrierea traseului profesional; interviul de angajare
Invitați:
Dna Damean Andreea Veronica – director sucursală BRD Suceava
Dna Alexa Oana Narcisa - director agenție BRD Burdujeni
Dna Filipiuc Beatrice – Inspector școlar de specialitate pentru învățământul profesional și tehnic
Despre calificarea profesională - Tehnician în activități economice
Tehnician în activități economice este o calificare ce îmbină activități complexe, caracterizate prin interdisciplinaritate. Astfel, tehnicianul în activități economice analizează și valorifică oportunitățile mediului economic, promovează misiunea și valorile firmei. Poate întocmi, utiliza și analiza documente și informații financiar-contabile, înregistra evenimente și tranzacții din activitatea economică, utilizând programe informatice de contabilitate.
Domenii de aplicare: § Contabilitate; § Asigurări imobiliare de bunuri și contracte; § Economie aplicată; § Finanțe; § Statistică; § Educație antreprenorială; § Marketing; § Economie – știința supraviețuirii; § Piața bunurilor și serviciilor; § Piața monetară; § Piața muncii; § Piața mondială; § Domeniul concurenței; § Domeniul bancar; § Statul în economia de piață. |
Posibile job-uri în viitor: § Agent de schimb; § Contabil; § Planificator; § Revizor gestiune; § Referent; § Operator ghișeu birouri de schimb valutar; § Statistician; § Agent de asigurare; § Casier; § Agent fiscal; § Funcționar economic, § Administrator financiar; § Facturist etc. |
Dedicat Zilei Meseriilor, evenimentul educațional a urmărit familiarizarea elevilor din clasele a XII-a cu meseriile din domeniul financiar-bancar. Reprezentanții sectorului bancar au expus în fața elevilor meseriile din acest sector, precum și calitățile și aptitudinile necesare pentru a practica o meserie în acest domeniu atât de provocator și plin de satisfacții.
.
Elevii au fost familiarizați cu etapele pe care le presupune un interviu de angajare, iar salariații băncii le-au împărtășit și din propriile experiențe avute în acest sens.
Astfel activitatea a fost una constructivă, iar la finalul acesteia elevii au ieșit mai informați și mai conștienți despre avantajele parcurgerii unei educații economice precum și de perspectivele pe care le oferă o astfel de educație.